Meld deg på økomelkkonferansen nå!

27.12.2018

Foregangsfylket for økologisk melk og kjøtt, Norsk Landbruksrådgiving (NLR), Tine, NIBIO og Fylkesmannen i Trøndelag inviterer til nasjonal økomelk-konferanse på Scandic Hell, Stjørdal, 6. - 7.

Les mer ›

Ridder av det gyldne bær 2018

27.12.2018 (Oppdatert: 27.12.2018)

Hvert år siden 2012 har Norsk Landbruksrådgiving Agder sammen med bær- og fruktmiljøet på Agder delt ut prisen «Ridder av det gyldne bær/ frukt» Denne prisen deles ut til en positiv, innovativ person i fagmiljøet. I 2018 er prisvinnerne Anne og Karl Petter Vintland fra Lyngdal.

Les mer ›

Bonde hjelper bonde!

27.11.2018 (Oppdatert: 10.01.2019)

NY påmeldingsfrist for mentorordninga er 20. januar.

Les mer ›

Klimasmart Landbruk

27.11.2018

Landbruket må redusere sine utslipp av klimagasser.

Les mer ›

Julefred

27.11.2018 (Oppdatert: 28.11.2018)

Avlingsskadane er rapportert og skal være ferdig berekna før jul. Då får ein håpe at erstatningane kjem slik at julefreden kan senke seg.

Les mer ›

Gullosten på Tjamsland

26.11.2018 (Oppdatert: 28.11.2018)

Rut og Jørn Martinsen i Birkenes fikk gull- og sølvmedalje for sine to oster, Rosalita og Rødlin under oste-VM i Bergen i november.

Les mer ›

Bestill gjødselplan for 2019 nå

23.11.2018 (Oppdatert: 28.11.2018)

Vi er i gang med gjødselplanlegging for neste sesong. Vær tidlig ute og bestill nå!

Les mer ›

Før byggekontrakt – involverende planlegging

26.11.2018 (Oppdatert: 28.11.2018)

Høsten og vinteren er en fin tid til å forberede neste vårs utbygging. Denne artikkelen gir noen viktige holdepunkter for tida før kontrakter inngås.

Les mer ›

Sørlandssamlinga 2019

26.11.2018

Sørlandssamlinga feirer 40 år i 2019. Bli med på det største landbrukstreffet for husdyr- og grøntprodusenter som finner sted i Kristiansand, og gi deg selv en kickstart på året.

Les mer ›

Vinterens plantevernkurs er nå lagt ut

22.11.2018

Vinterens kurs er nå satt opp. Vi holder kurs fra Tvedestrand i Øst til Lyngdal i Vest. Alle kursene går i tidsrommet februar til mai.

Les mer ›

Maskinførerkurs i Lyngdal

22.11.2018

Vi arrangerer maskinførerkurs helgen f.o.m. torsdag 29.november til 2.desember. Fremdeles noen ledige plasser. Meld deg på i dag.

Les mer ›

Gnagerkurs

21.11.2018 (Oppdatert: 19.12.2018)

Nå kan personer som eier og/eller leier en landbrukseiendom få autorisasjon for å bruke enkelte gnagermidler.

Les mer ›

Bli med på kurs i ammekuproduksjon!

09.11.2018

Vi holder kurs i ammekuproduksjon med vekt på økonomi. Kurset går over 4 kvelder, men du trenger ikke delta på alle kveldene. De to første kveldene holdes på Evje, de to siste på Kvås.

Les mer ›

Reko-ringer

24.10.2018

Velkommen til oppstartmøte i Reko-ringer i Agder.

Les mer ›

Ødelegger vi jorda?

22.10.2018

Professor Dag Jørund Lønning hevder i Jordboka at mennesket har misforstått hva mold er.

Les mer ›

Husk å søke innen fristen – ta kontakt, så hjelper vi deg!

10.10.2018 (Oppdatert: 12.10.2018)

Ny søknadsfrist for produksjonstilskudd og RMP er 29. oktober!. Søknadsfrist for avlingsskadeerstatning er 31. oktober. Viktige frister å holde nå i oktober – vi kan hjelpe deg!

Les mer ›

Avlingsskadeerstatning

01.10.2018

Søknadsfristen er 31. oktober. Få oversikt over avlingen din nå, og spør om hjelp hvis det er behov.

Les mer ›

Utmarksbeite - også til storfe

01.10.2018 (Oppdatert: 05.10.2018)

Når matfatet er tomt, biter hestene…..

Les mer ›

Investering i tradisjonelt landbruk eller ny næring? Søk nå!

02.10.2018

Innovasjon Norge er en viktig finansieringskilde når det er behov for investeringer på garden. Det gjelder både tradisjonelt landbruk og om du har planer om ny næring på gardsbruket ditt.

Les mer ›

Har du nyleg blitt bonde?

02.10.2018

Sjå kva mentorordninga kan by på! Mentorordninga i landbruket er tilpassa ung bonde som ynsker å få råd og hjelp frå ein erfaren bonde. Bonde hjelper bonde!

Les mer ›
Forrige side 1 2 3 4 5 Neste side


Fortell oss gjerne hva du gravde etter. Vi jobber med å gjøre sidene våre bedre.
Æsj, det var dumt. Hva lette du etter? Gi oss gjerne en tilbakemelding slik at vi kan gjøre det lettere for deg å finne fram på sidene våre.